Problema nell'invio di una newsletter con Mailchimp

Bounce and Omnivore List deletion warning

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  1. |assassino|
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    Buongiorno a tutti,
    un'associazione no profit mi ha incaricato di spedire una newsletter ai suoi associati e mi ha fornito un piccolo database (un migliaio di contatti) al fine di inviare delle mail periodiche per promuovere le loro attività e i loro eventi. Così ho subito pensato al valido MailChimp...
    ma in alternativa c'è anche l'italiana VoxMail con sede a Ravenna ho già notato...
    Comunque dopo aver caricato il database, avendo avuto cura di esportarlo da Gmail con un file CSV, Mailchimp mi ha restituito il seguente errore
    CITAZIONE
    Bounce and List Deletion Warning

    MailChimp's artificial intelligence system, Omnivore, automatically scanned your recent import. Omnivore flagged the list for having a large number of addresses that may cause complaints, high bounce rates, or blacklistings. Our research shows that this can lead to increased abuse and complaint rates. This is known as a 'stale' list. Stale lists are often older lists, and may not have been sent to in some time.

    Sending to a stale list will generate undeliverable mail, known as bounces. Stale lists also typically contain spam trap addresses. Sending to spam traps hurts the reputation of the servers used to deliver your content, and can cause further blocks against sending.

    Internet Service Providers and email services set limits on the number of emails that report abuse, send to spam traps, and generate high bounce rates. When those limits are exceeded, the sender of the emails can be blocked from further sending.

    You may still send to the list without making any changes, however to avoid exceeding thresholds, we strongly recommend re-confirming the list through double opt-in methods to ensure that all subscribers on the list expect to receive the content you send.

    Impedendomi di fatto di concludere la campagna agli associati... ho capito che il sistema li considera come contatti vecchi/finti o comunque 'scadenti' (strano però dato che eran stati raccolti in 5 anni di attività sociale)... quindi non so esattamente quali rimuovere o come risolvere...
    Esiste un sistema o un sito che possa validare e selezionare gli indirizzi mail?
    Ringrazio tutti per ogni contributo o suggerimento
     
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    Sono di fretta ma rispondo velocemente, puoi usare datavalidation(dot)com
    Costa 0.007$ per ogni mail analizzata quindi nel tuo caso sarebbe una decina di euro o poco più
    Dividerà il tuo database in 5 categorie contraddistinte dalle lettere A+/A/B/D/F
    CITAZIONE
    A+ Deliverable + Engagement Activity These emails are deliverable and have a history of clicks or opens. These addresses are always safe to send to!

    A Deliverable These emails are deliverable. These addresses are always safe to send to!

    B Accepts All These emails have been deemed as "Accepts All", meaning the server will accept all mail and may bounce it back to sender. We do not recommend sending to the "Accept All" category. All emails with a grade of B should be segmented (until later confirmed valid).

    D Indeterminate In checking for an email, we were not able to do anything. We do not recommend sending to the "Indeterminate" category. All emails with a grade of D should be segmented off your list.

    F Undeliverable The emails given a grade of F have been deemed as undeliverable and invalid. Do not send mail to these addresses.

    Deliverability Codes are provided on a scale of 1-4, with 1 being least deliverable and 4 being most deliverable.

    A quel punto potrai scaricare un file CSV con l'elencazione di tutte le mail col relativo grado, oppure quello "SafeToSend" che includerà solo le mails più garantite (ma non sicure al 100%) con grado A+ ed A, anche ripulire la tua lista su Mailchimp (il sistema eliminerà automaticamente SOLO le mail di grado F)...
    a quel punto potrai scegliere se importare manualmente il file su Mailchimp, o segmentare la lista, e quindi testarne il funzionamento ;)

    Ti ho trovato anche delle guide sui valori/gradi espressi da datavalidation:
    https://datavalidation.zendesk.com/hc/en-u...ce-Report-mean-
    E sul come segmentare i gruppi di una Lista:
    https://datavalidation.zendesk.com/hc/en-u...lChimp-account-
    Video: https://datavalidation.zendesk.com/hc/en-u...ailChimp-VIDEO-

    ;)

    Edited by "Interfector" - 30/10/2014, 17:06
     
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1 replies since 30/10/2014, 16:07   1198 views
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